سرمایه‌گذاری ۵هزار میلیارد ریالی در صندوق‌های جسورانه و خصوصی

news-date

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر, ۱۳۹۸ - آخرین بروز رسانی : ۱۱ آذر, ۱۳۹۸

رسام مگ گزارش می‌دهد:

به گزارش رسام مگ به نقل از ایرنا تفاهم‌نامه پنج‌ ماده‌ای در زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری در فراصندوق به منظور تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های کلان با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حاشیه رونمایی از اولین فرا صندوق به امضا رسید.

هدف از تأسیس فراصندوق پر کردن خلأ سرمایه‌گذاری و استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای مراحل میانی و انتهایی در زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور تعریف شده است.

موضوع اصلی فعالیت فراصندوق، سرمایه‌گذاری در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و مشارکت در تأسیس آن‌ها است، فراصندوق به طور میانگین همواره ۹۰ درصد از دارایی‌های خود را در واحدهای صندوق‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌کند، از این میزان حداقل ۶۰ درصد در صندوق‌های جسورانه و خصوصی و حداکثر ۳۰ درصد در واحدهای صندوق‌های با درآمد ثابت، سهامی و مختلط است.

بر اساس این تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۵۰۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری، دانشگاه آزاد به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال معادل یک میلیون واحد سرمایه‌گذاری و کمیته امداد امام خمینی (ره) به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال معادل یک میلیون واحد سرمایه‌گذاری در این صندوق مشارکت دارند.

همچنین آستان قدس رضوی نیز در قالب این تفاهم‌نامه مشارکت ۵۰۰ میلیارد ریالی معادل ۵۰۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری، شرکت ارتباطات سیار ۵۰۰ میلیارد ریال، سازمان اقتصادی کوثر ۱۰۰۰میلیارد ریال، شرکت توسعه اعتماد مبین در فرا صندوق متعهد شدند.
همچنین شرکت مخابرات و سازمان تبلیغات اسلامی نیز با امضای این تفاهم‌نامه متعهد شدند تا در تأمین بخشی از سرمایه‌های این صندوق مشارکت داشته باشند.

فراصندوق‌ می‌تواند ۱۰ درصد از منابع خود را در سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری کند، ساختار این صندوق متشکل از مجمع و مدیر به عنوان ارکان اداره‌کننده و ارکان نظارتی شامل متولی و حسابرس است.

هر یک از موسسان و سرمایه‌گذاران فراصندوق بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شدند که تحت شرایطی در فراصندوق مشارکت کنند. این تفاهم‌نامه از سوی دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام آستان قدس رضوی و مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید.

ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

آخرین رویداد