بورس تهران میزبان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌شود

news-date

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر, ۱۳۹۸

به گزارش رسام مگ به نقل از روابط عمومی بورس تهران، دکتر محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس با اشاره به تبدیل اولین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر صدور و ابطال به صندوق قابل معامله (ETF) و پذیرش و بازگشایی نماد آن در بورس اوراق بهادار تهران، اظهار داشت: صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ارمغان ایرانیان …

به گزارش رسام مگ به نقل از روابط عمومی بورس تهران، دکتر محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس با اشاره به تبدیل اولین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر صدور و ابطال به صندوق قابل معامله (ETF) و پذیرش و بازگشایی نماد آن در بورس اوراق بهادار تهران، اظهار داشت: صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ارمغان ایرانیان به عنوان نخستین صندوق سرمایه‌گذاری، پس از اخذ مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، از نوع مبتنی بر صدور و ابطال به صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) تبدیل و بازگشایی نماد آن در بورس اوراق بهادار تهران در نماد “ارمغان” انجام شد. در حال حاضر دو صندوق “با درآمد ثابت تصمیم” و “سهامی بذر امید آفرین” نیز با تبدیل نوع صندوق، در حال طی مراحل درج و بازگشایی نماد در بورس تهران هستند.

وی به مزیت های قابل معامله شدن واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس اشاره و تصریح کرد: قابل معامله شدن واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس مزیت زیادی برای این صندوق‌ها ایجاد می‌کند. از جمله اینکه در صندوق‌های ETF به علت وجود رکن بازارگردان، نقدشوندگی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق بیشتر بوده و وجوه حاصل از فروش واحدها سریعتر در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

معاون بازار بورس تهران افزود: بازارگردان هر صندوق متعهد است که جریان عرضه و تقاضا را در تابلوی معاملات حفظ کند تا سرمایه‌گذاران به سهولت نسبت به خرید و فروش اقدام کرده و نگران نقد شدن سرمایه خود نباشند. همچنین واحدهای صندوق‌های قابل معامله در طول ساعات کاری بازار سرمایه به شکل غیرحضوری و از طریق سامانه‌های معاملاتی بورس قابل خرید و فروش هستند در حالی که فرآیند خرید و فروش برای بسیاری از صندوق های مشترک زمانبر بوده و تسویه وجوه ناشی از فروش یا ابطال واحدها نیز در مدت زمان بیشتری انجام می‌شود. تسویه معاملات صندوق‌های قابل معامله در بورس برای صندوق‌های با درآمد ثابت (T+1) و برای صندوق‌های سهامی و مختلط (T+2) می‌باشد.

گودرزی در پایان تاکید کرد: با افزایش تعداد و تنوع نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران، سرمایه‌گذاران تازه‌وارد که امکان بررسی تحلیلی سهام و دارایی‌های بورسی را ندارند، می‌توانند با خرید واحدهای صندوق‌های سهامی، مختلط یا با درآمد ثابت، مدیریت وجوه خود را در اختیار مدیران سرمایه‌گذاری صندوق‌ها که دانش و تجربه لازم را برای فعالیت در بازار دارا هستند، قرار داده و در واقع به شکل غیرمستقیم در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

بورس تهران میزبان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌شود – سیگنال

[…] گزارش سیگنال به نقل از رسام مگ، دکتر محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس با اشاره به […]

آخرین رویداد