گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری (منتهی به ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷)

news-date

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - آخرین بروز رسانی : ۲۳ اردیبهشت, ۱۳۹۷

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری (منتهی به ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷)

رسام؛ صفر تا صد صندوق‌های سرمایه‌گذاری: در هفته گذشته خالص خروج سرمایه از صندوق­‌های سرمایه‌­گذاری مجموعا ۶،۵۸۹ میلیارد ریال بوده ­است. ورود پول به کل صندوق‌ها (به واسطه صدور واحدهای سرمایه‌گذاری) طی هفته گذشته ۲۱،۷۶۲ میلیارد ریال بوده است. از طرفی خروج پول از کل صندوق‌ها (به واسطه ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری) ۲۸،۳۵۱ میلیارد ریال بوده است. بیشترین خالص سرمایه­­‌گذاری با مبلغ ۶،۶۹۳ میلیارد ریال مربوط به صندوق‌­های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بوده است.

خالص ارزش کل دارایی صندوق­‌های سرمایه‌گذاری با ۶،۴۹۲ میلیارد ریال کاهش به مبلغ ۱،۵۰۲،۴۵۰ میلیارد ریال رسید. بیشترین کاهش خالص ارزش دارایی‌ها مربوط به صندوق‌های با درآمد ثابت بوده که با ۶،۲۷۷  میلیارد ریال کاهش به مبلغ ۱،۴۴۱،۶۴۶ میلیارد ریال رسیده و بیشترین افزایش خالص ارزش دارایی‌ها مربوط به صندوق‌های بازارگردانی است که با ۱۹۹ میلیارد ریال افزایش به مبلغ ۲۲،۱۷۷ میلیارد ریال رسیده ­است.

با توجه به آخرین به‌روزرسانی صندوق‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک گنجینه ارمغان الماس با کسب ۱٫۹۷ درصد بازدهی، بیشترین بازدهی را در بین تمامی صندوق‌ها به دست آورده ‌است.

در نمودار زیر مقایسه شاخص کل صندوق‌های مشترک سهامی با شاخص‌های بورس و فرابورس طی یک ماه اخیر (منتهی به ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) آورده شده است. تا تاریخ ۱۶ اردیبهشت صندوق‌های سهامی به نسبت شاخص کل بورس عملکرد ضعیف‌تر و نسبت به شاخص کل فرابورس عملکرد بهتری را ثبت کرده‌اند اما در روز ۱۷ اردیبهشت شاخص کل فرابورس از شاخص کل بورس و صندوق‌های سهامی پیشی گرفت.

و در نهایت نمودار بعدی سهم صنایع را در پرتفوی صندوق‌ها سرمایه­‌گذاری در تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه نشان می­‌دهد.

ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

آخرین رویداد