گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری (منتهی به ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۶)

news-date

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند, ۱۳۹۶ - آخرین بروز رسانی : ۱۵ اسفند, ۱۳۹۶

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری (منتهی به ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۶)

رسام؛ صفر تا صد صندوق‌های سرمایه‌گذاری: در هفته گذشته خالص خروج سرمایه از صندوق­ های سرمایه ­گذاری مجموعا ۳۲٫۳۸۲ میلیارد ریال بوده ­است. ورود پول به کل صندوق‌ها (به واسطه صدور واحدهای سرمایه‌گذاری) طی هفته گذشته ۱۶٫۹۴۶ میلیارد ریال بوده است. از طرفی خروج پول از کل صندوق‌ها (به واسطه ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری) ۴۹٫۳۲۸ میلیارد ریال بوده است.  بیشترین خالص سرمایه ­­گذاری با مبلغ ۷ میلیارد ریال مربوط به صندوق­ های سرمایه ­گذاری سهامی بوده است.

خالص ارزش کل دارایی صندوق­‌های سرمایه‌گذاری با ۲۸٫۶۶۶ میلیارد ریال کاهش به مبلغ ۱٫۵۶۸٫۹۱۹ میلیارد ریال رسید. بیشترین افزایش خالص ارزش دارایی‌ها مربوط به صندوق‌های قابل معامله بوده که با ۴۵۱ میلیارد ریال افزایش به مبلغ ۲۲٫۲۳۰ میلیارد ریال رسیده و بیشترین کاهش خالص ارزش دارایی‌ها مربوط به صندوق‌های سهامی است که با ۲۹٫۰۰۳ میلیارد ریال کاهش به مبلغ ۱٫۵۰۵٫۴۶۴ میلیارد ریال رسیده ­است.

با توجه به آخرین به‌روزرسانی صندوق‌ها، صندوق سهامی تصمیم نگاران پیشتاز با کسب ۲٫۲ درصد بازدهی، بیشترین بازدهی را در بین تمامی صندوق‌ها به دست آورده‌است.

 ردیف نام صندوق  نوع صندوق بازده ماه بازده در یک سال گذشته قیمت هر واحد صندوق (ریال) مدیر صندوق
۱ تصمیم نگاران پیشتاز سهامی %۲٫۲۰ %۳۲٫۲۶ ۱,۳۹۱,۵۸۰ سبدگردان تصميم نگار ارزش آفرينان
۲ کارگزاری پارسیان سهامی %۲٫۰۳ %۴۸٫۳۷ ۱,۸۷۸,۴۲۸ كارگزاري پارسيان
۳ مشترک بانک مسکن سهامی %۱٫۷۱ %۳۶٫۵۷ ۱۰,۳۷۵,۶۷۵ تامین سرمایه بانک مسکن

در نمودار زیر مقایسه شاخص کل صندوق‌های مشترک سهامی با شاخص‌های بورس و فرابورس طی یک ماه اخیر (منتهی به ۳۰ بهمن ۱۳۹۶) آورده شده است بر این اساس شاخص کل بورس تحت تاثیر سیاست‌های جدید بانک مرکزی به منظور مدیریت بازار ارز قرار دارد و در یک ماه گذشته روند نزولی را طی کرده است از همین رو شاخص کل صندوق‌های سهامی نیز افت داشته بازده منفی ۱٫۲ درصدی را ثبت نمود.

و در نهایت نمودار بعدی سهم صنایع را در پرتفوی صندوق‌ها سرمایه­ گذاری در تاریخ ۳۰ بهمن نشان می­ دهد.

برچسب‌ها
ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

آخرین رویداد