گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری (منتهی به ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۶)

news-date

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند, ۱۳۹۶ - آخرین بروز رسانی : ۱۵ اسفند, ۱۳۹۶

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری (منتهی به ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۶)

رسام؛ صفر تا صد صندوق‌های سرمایه‌گذاری: در هفته گذشته خالص خروج سرمایه از صندوق­ های سرمایه­ گذاری مجموعا ۱٫۲۹۳ میلیارد ریال بوده ­است. ورود پول به کل صندوق‌ها (به واسطه صدور واحدهای سرمایه‌گذاری) طی هفته گذشته ۱۶٫۱۲۴  میلیارد ریال بوده است. از طرفی خروج پول از کل صندوق‌ها (به واسطه ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری) ۱۷٫۴۱۷ میلیارد ریال بوده است.  بیشترین خالص سرمایه­­ گذاری با مبلغ ۸۰۲ میلیارد ریال مربوط به صندوق­ های سرمایه­ گذاری مختلط بوده است.

خالص ارزش کل دارایی صندوق­‌های سرمایه‌گذاری با ۱٫۲۴۰ میلیارد ریال افزایش به مبلغ ۱٫۵۹۲٫۵۰۸ میلیارد ریال رسید. بیشترین افزایش خالص ارزش دارایی‌ها مربوط به صندوق‌های مختلط بوده که با ۸۸۰ میلیارد ریال افزایش به مبلغ ۱۰٫۱۶۱ میلیارد ریال رسیده و بیشترین کاهش خالص ارزش دارایی‌ها مربوط به صندوق‌های بادرآمد ثابت است که با ۵٫۵۴۸ میلیارد ریال کاهش به مبلغ ۱٫۵۳۱٫۰۲۳ میلیارد ریال رسیده­است. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری با مختلط  تجربه ایرانیان، بیشترین افزایش (۷۰۵ میلیارد ریال) و صندوق سرمایه‌گذاری ­بادرآمد ثابت نگین رفاه بیشترین کاهش (۷۷۶ میلیارد ریال) را در جمع خالص ارزش دارایی­های خود داشته‌اند.

با توجه به آخرین به‌روزرسانی صندوق‌ها، صندوق سهامی فیروزه موفقیت با کسب ۳٫۴ درصد بازدهی، بیشترین بازدهی را در بین تمامی صندوق‌ها به دست آورده‌است.

 ردیف نام صندوق  نوع صندوق بازده هفته بازده در یک سال گذشته قیمت هر واحد صندوق (ریال) مدیر صندوق
۱ فیروزه موفقیت سهامی %۳٫۳۸ %۳۶٫۳۸ ۷,۶۴۵,۷۰۳ کارگزاری فیروزه آسیا
۲ آوای ثروت کیان سهامی %۳٫۲۹ %۷۸٫۱۹ ۱,۸۰۹,۸۲۱ کارگزاری بورس آثل
۳ مشترک افتخار حافظ سهامی %۳٫۱۷ -%۶٫۵۵ ۱,۰۷۵,۵۱۳ کارگزاری حافظ

در نمودار زیر مقایسه شاخص کل صندوق‌های مشترک سهامی با شاخص‌های بورس و فرابورس طی یک ماه اخیر (منتهی به ۱ بهمن ۱۳۹۶) آورده شده است بر اساس این نمودار  شاخص کل بورس اوراق بهادار از روند نزولی خارج شده و به دنبال آن شاخص کل صندوق­ های سهامی نیز مثبت شد اما عملکرد آن ضعیف­تر از بازار بود.

و در نهایت نمودار بعدی سهم صنایع را در پرتفوی صندوق‌ها سرمایه ­گذاری در تاریخ ۱ بهمن نشان می­ دهد.

برچسب‌ها
ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

آخرین رویداد