پربازده‌ترین صندوق‌ها در چه صنایعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

news-date

تاریخ انتشار: ۳ بهمن, ۱۳۹۶ - آخرین بروز رسانی : ۳ بهمن, ۱۳۹۶

با توجه به این‌که بیش از ۷۰ درصد ترکیب دارایی صندوق‌های پربازده‌ سهام می‌باشد می‌توان نتیجه گرفت که سهام عامل اصلی کسب بازده بالا در این صندوق‌ها بوده است.

رسام مگ گزارش می‌دهد:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به نوع آن‌ها بازده‌های متفاوتی کسب می‌کنند. در دوره‌­هایی که شاخص های بازار سرمایه صعودی باشند، معمولاً صندوق‌های سهامی در صدر صندوق‌های پربازده قرار می‌گیرند و در صورتی که بازار در وضعیت نزولی باشد معمولاً صندوق‌های بادرآمد ثابت در صدر صندوق‌های پربازده قرار می‌گیرد. دلیل این امر تفاوت در ترکیب دارایی این دو گروه صندوق‌ است. صندوق‌های سهامی بیشترین درصد دارایی‌های خود را در سهام شرکت‌ها و صندوق‌های بادرآمد ثابت در سپرده بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

با استفاده از اطلاعات سامانه رسام، نمودار زیر پربازده‌ترین صندوق‌ها را نشان می‌دهد که همه آن‌ها از نوع سهامی‌ می‌باشند:

پربازده‌ترین صندوق‌ها

در ادامه، ترکیب دارایی این صندوق‌ها و صنایعی که این صندوق‌ها در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند بررسی می­گردد. نمودار زیر میانگین ترکیب دارایی این صندوق‌ها را در دی‌ماه ۱۳۹۶ نشان می‌دهد.

پربازده‌ترین صندوق‌ها

بر اساس اطلاعات فوق، سهام بیشترین درصد در ترکیب دارایی این صندوق‎ها را شامل می‌شود. با توجه به این‌که این صندوق‌ها جزو پربازده‌ترین صندوق‌ها بوده‌اند و سهام بیش از ۷۰ درصد ترکیب دارایی آن‌ها را شامل می‌شود بنابراین می‌توان نتیجه گرفت سهام عامل کسب بازده بالا در این صندوق‌ها می‌باشد. برای بررسی این موضوع پربازده‌ترین صنایع دی‌ماه ۱۳۹۶ در نمودار زیر مشخص شده اند:

پربازده‌ترین صندوق‌ها

انتظار می­رود که این صندوق‌ها در صنایع پربازده بورس سرمایه‌گذاری کرده باشند. در جدول زیر درصد سرمایه‌گذاری صندوق‌های پربازده دی‌ماه در این صنایع نشان داده شده است[۱]:

[۱] به دلیل عدم افشای صحیح سهم صنایع در سایت صندوق سپهر کاریزما ارائه اطلاعات سهم صنایع این صندوق مقدور نمی‌باشد.

جمع‌بندی

به طور کلی صندوق‌های پربازده دی‌ماه سال جاری از نوع سهامی بوده‌اند و سهام بیش از ۷۰ درصد ترکیب دارایی این صندوق‌ها را شامل می‌شود. علاوه براین صنایع پربازده دی‌ماه بیشترین سهم را از متوسط سهم صنایع پرتفوی این صندوق‌ها از آن خود کرده‌اند. به همین دلیل این صندوق‌ها توانسته‌اند در صدر صندوق‌های پربازده دی‌ماه قرار گیرند.

ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

آخرین رویداد