فراخوان سجامی شدن سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری

news-date

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۸ - آخرین بروز رسانی : ۲۱ بهمن, ۱۳۹۸

سجام مخفف سامانه جامع اطلاعات مشتریان است سرمایه‌گذارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

فراخوان‌سجامی شدن سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری سجام مخفف سامانه جامع اطلاعات مشتریان است سرمایه‌گذارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

به گزارش رسام مگ در خصوص اجباری شدن سامانه سجام برای ثبت و جمع‌آوری اطلاعات مشتریان از سوی سازمان بورس و در حال حاضر کارگزاری‌ها در زمان ثبت‌نام نسبت به سجامی کردن اطلاعات مشتریان اقدام می‌کنند.

سازمان بورس بر اساس اطلاعیه‌ای در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری این الزام برای مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری گذاشته‌اند که سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز نسبت به جمع‌آوری و ثبت اطلاعاتشان در سامانه سجام اقدامات مربوطه را انجام بدهند.

با این کار نیازی به الزام هویت مجدد در هر صندوق برای سرمایه‌گذاران نیست و در نتیجه کسانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند به‌راحتی در هر یک از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثبت‌نام و بدون مراجعه حضوری سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند. تا زمان پیاده‌سازی کامل این موضوع طبیعت چند ماهی طول خواهد کشید.

سامانه سجام دغدغه عمده سرمایه‌گذاران را در صندوق‌ها رفع می‌کند. سرمایه‌گذارانی که قصد ثبت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارند، تنها یک‌بار نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام می‌کنند.

سیستم سجام در واقع زیر ساخت اولیه ولازم برای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی هست. برای همین است که اخیرا بانک ها نیز از سپرده‌گذاران خود درخواست ثبت نام در سجام را می‌کنند. به کمک سجام همه دارایی‌های فرد در یک سیستم به صورت شفاف تجمیع می‌شود و برای مبارزه با پولشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

آخرین رویداد