کلیپ آشنایی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری

news-date

تاریخ انتشار: ۲۳ دی, ۱۳۹۸ - آخرین بروز رسانی : ۲۳ دی, ۱۳۹۸

صندوق سرمایه­‌گذاری را می‌توان مانند شرکتی درنظر گرفت که با جمع‌آوری منابع پولی کوچک، به سرمایه‌گذاری در سبدی از اوراق بهادار می‌پردازد که این سبد ممکن است شامل سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار باشد. در حقیقت صندوق سرما‌یه‌گذاری مجموعه‌­ای است از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار که این امکان را برای …

صندوق سرمایه­‌گذاری را می‌توان مانند شرکتی درنظر گرفت که با جمع‌آوری منابع پولی کوچک، به سرمایه‌گذاری در سبدی از اوراق بهادار می‌پردازد که این سبد ممکن است شامل سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار باشد. در حقیقت صندوق سرما‌یه‌گذاری مجموعه‌­ای است از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار که این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا به جای خرید یک سهم یا اوراق مشارکت خاص، در مجموعه‌­ای از این دارایی‌­­ها، سرمایه‌­گذاری کنند. در حقیقت هر فرد می‌تواند با سرمایه مورد نظر خود (هرچند اندک) در سبدی از دارایی‌­های متنوع سرمایه‌­گذاری کرده و به این ترتیب نسبت به آورده خود در سود‌ و زیان صندوق سهیم ‌شود. سرمایه‌گذار می‌تواند هر زمان که بخواهد سرمایه خود را از صندوق خارج نماید، با این کار واحدهای سرمایه­‌گذاری وی از منابع صندوق به نرخ ارزش روز دارایی­‌ها (NAV) بازخرید می‌­شود.

صندوق سرمایه­‌گذاری بنا به تعریفی که در ماده ۱ بند ۲۰ قانون بازار بورس و اوراق بهادارآمده، عبارت است از یک نهاد مالی که فعالیت اصلی آن سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار است و مالکین آن نسبت به سرمایه­‌گذاری خود در سود و زیان صندوق شریک هستند. وجوه دریافتی از سرمایه‌­گذاران در صندوق‌­ها در ترکیب متنوعی از اوراق بهادار  شامل: سهام، اوراق قرضه، ابزارهای کوتاه­ مدت بازار پول و دارایی می‌­شود.

 

ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

آخرین رویداد