آغاز به کار سامانه هوشمند رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

news-date

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن, ۱۳۹۶ - آخرین بروز رسانی : ۱۵ فروردین, ۱۳۹۷

برای اولین بار در کشور
آغاز به کار سامانه هوشمند رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

رتبه‌بندی یا رده‌بندی، یکی از متداول‌ترین واژه‌هایی است که در بخش‌های مختلف به چشم می‌خورد؛ رتبه‌بندی هتل‌ها، شرکت‌ها، تیم‌های ورزشی، دانشگاه‌ها و … . رتبه‌بندی، عموماً توسط نهادهای تخصصی و غیرذینفع برای مخاطبانی که لزوماً تخصص و اطلاعات جزئی از موضوع مورد بررسی ندارند، انجام می‌شود. این امر، کار را برای مشتریان و استفاده‌کنندگان آسان می‌سازد تا به راحتی بتوانند، از میان طیف گسترده‌ای از موارد، عرضه‌کنندگانِ با کیفیت‌تر و مطمئن‌تری را انتخاب کنند.

برای نخستین بار در کشور، شرکت دانش بنیانِ پردازش اطلاعات مالی پارت، بر اساس داده­‌ها و اطلاعات پردازش‌شده توسط سامانه رسام، اقدام به رتبه­‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نموده است. این کار بر اساس شاخص­‌های ۱۵ گانه­‌ای که عمده عوامل مهم و موثر در موفقیت صندوق­‌های سرمایه­‌گذاری را در بر دارد، انجام گرفته است.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ صندوق سرمایه‌­گذاری در رشته­‌های گوناگون و گروه­‌های متفاوت، مشغول به فعالیت هستند و منابع مالی تحت مدیریت آن‌ها بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است. همین امر شناسایی بهترین صندوق یا صندوق‌های سرمایه­‌گذاری برای عموم مردم دشوار، پیچیده و زمان­‌بر ساخته است.

با استفاده از سیستم رتبه‌بندی صندوق‌ها، مردم به آسانی می­‌توانند صندوق‌­های مناسب جهت سرمایه­‌گذاری را متناسب با بودجه و اهداف خود انتخاب نمایند. بر همین اساس، در دوره‌های زمانی معین و با استفاده از الگوی رسام، صندوق‌های برتر از سه نوع صندوق­ سرمایه‌­گذاری (با درآمد ثابت، سهامی و مختلط) انتخاب و به عموم مردم معرفی می‌شوند. طبق این رده‌بندی، صندوق‌های سرمایه­‌گذاری برتر تا پایان دی‌ماه به این شرح می‌باشند:

صندوق­‌های با درآمد ثابت صندوق­‌های سهامی صندوق­‌های مختلط
امین آشنا ایرانیان مشترک امید توسعه تجربه ایرانیان
با درآمد ثابت کوثر یکم مشترک بانک مسکن آرمان اندیش
فراز اندیش نوین مشترک پیشتاز مشترک آسمان خاورمیانه
مشترک سپهر تدبیرگران مشترک پیشرو
اندیشه زرین پاسارگاد مشترک سبحان
برچسب‌ها
ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

سعید

خیلی کار جالبی هست، انشالله که ما رو از تو زیان دربیارن

آخرین رویداد