معرفی کتاب: صندوق های سرمایه گذاری ‌

news-date

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر, ۱۳۹۶ - آخرین بروز رسانی : ۱۷ دی, ۱۳۹۶

صندوق های سرمایه گذاری       ‌

نويسنده : علیرضا تاج‌بر 

 

 

 

 

در سال‌های اخیر مقاله‌ها و مطالب بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در رسانه‌ها منتشر شده و صندوق‌ها و عملکرد ایشان به شدت زیر ذره‌بین قرار داشته است. طی این مدت نمایشگاه های تخصصی و دوره‌هاي آموزشی مختلفی برگزار شد و روزنامه‌ها و مجلات و پایگاه‌های خبری-اینترنتی نیز به انتشار مطالب بسیاری در مورد صندوق‌های سرمایه گذاری پرداختند و همچنین برنامه‌های تلويزيوني متعددی از صدا و سیما در مورد صندوق‌های سرمایه گذاری پخش شده است.

با این وجود، بیشتر افرادی که روزانه به این صندوق‌ها و یا سازمان بورس و اوراق بهادار و یا سایر نهادهای وابسته به بازار سرمایه مراجعه می‌کنند و به طرح سوالات اولیه در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازند، بیانگر عدم تکافوی اطلاع‌رسانی در زمینه صندوق‌ها بوده به طوری که کمبود یک منبع جامع برای معرفی صندوق‌ها به خوبی در بازار سرمایه احساس می‌شود. ظهور چندين صندوق سرمايه‌گذاري با ساز و كار نوين طي ماه‌هاي اخير در بازار سرمايه ايران، مزيد بر علت شده و تمام اين موارد منجر به تالیف این کتاب شد تا شاید بخشی از کمبود موجود در بازار برطرف شده و مرجعی باشد برای افرادی که مایل به آشنایی و سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها هستند.

از آنجا که يكي از اهداف تشكيل صندوق‌های سرمایه‌گذاری جذب افرادی است که حرفه اصلی آنها در خارج از بازار سرمایه است، در تالیف این کتاب نهایت تلاش بر این بوده که مطالب در عین جامعیت، از سادگی و ایجاز برخوردار بوده و به همین دلیل در بسیاری از مباحث به مسائل تخصصی دنیای مالی ورود نشده است.

کتاب ” صندوق‌های سرمایه‌گذاری” نوشته علیرضا تاج‌بر به بررسی این موضوع یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخته است.

 

ثبت نظر شما
comments

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران

آخرین رویداد